nya meddelande

Hipp hipp hurra,, svärfar är 80 år idag!!

Så är det, men jag jobbar och kalaset skall inte vara idag,, Men 80 år, undrar om man själv blir så gammal? Jag som har flera välfärdssjukdomar… det kan man undra, tur att man inte vet.

Nyss kom 2 busungar till katter,, det var något som skrämt dom och sen skrämde dom upp varandra och kom farande som blixtar… jösses,,*L*

På våran ICA har dom börjat med att man kan plocka ihop sin egen musli, så det gjorde jag igår och har provsmakat nu,, jättegott,,, kan vara kul att välja ingredienserna själv. Dom hittar på dom, har även sallad och sånt som man får plocka hur mycket man skall ha,,  Idag har jag käkat sen frukost, skall laga mat till gubben om en stund, så han har idag och imorgon för jag jobbar ju.

Idag skiner solen mellan molnen i alla fall, fast det blåser fortfarande. Har satt på en maskin tvätt och om jag hade varit hemma så hade jag hängt ut tvätten idag, för det blåser nog torrt. Tänk snart kan man hänga ut tvätt igen, va gott. Det skall visst bli milt i 2 veckor till iallafall pratade dom om på vädret idag. Skönt att slippa snön faktiskt. Det är ju fint och rent men vilket skottande och körande på vägen. Ibland är man insnöad och sånt, och man måste plocka på sej massor kläder o dyl. Nja är bekvämt och bra utan snö… och nu snart kan man vänta på våren.. snart snart…*L*

Har köpt lite fröer, skall väl inte ha så mycket men lite skall det bli, tomater o dyl till växt husen och förstås tagetes 2 olika sorter.. sedan har jag beställt lite olika dalia knölar skall se om dom trivs i söderrabatten. Det är väl bara till att pröva, det blir ju torrt där, men jag får väl vattna..

Får väl försöka att hyfsa till trädgården, vi skall ju få ameriakfrämmat till sommaren.. släkt till mej faktiskt. Jag är syssling till Erins mamma, lite gererations *fel*… inte fel kanske men Erin är ju nästan jämngammal med mej men hon är brylling med mina barn..

Sånt är det idag, min Alice ligger jämnte mej här, hon är alltid där jag är,,, ligger hos mej mer och mer på nätterna nu, låg PÅ  mej jättelänge imorse.

Nä nu skall jag väl göra lite nytta, förbereda middagen och  lite sånt..

Ha en bra lördag ni besökare.. hej hej..*L*