nya meddelande

Jösses vad folk handlar!!

p-hus.gif

Som sagt, idag har jag och tösen varit och handlat resterande mat, och jösses vad folk det varit idag i matvaruaffärerna. Helt otroligt vad folk, och överfulla vagnar både här och där… Vi var inte sämre vi, jag hade en vagn till maten och tösen hade en vagn till 4 drickabackar…*L*  Men skönt att det är färdigt i alla fall.

Så på eftermiddagen gjorde jag sista godiset och det gick inte av för hackor. Mandelmassa blandat med småbitar nougat, konjaksindränkta korinter rullade till bollar och chokladdoppade med valnötshack som dekoration. Jättegoda kan jag intyga!!!

Och dottern har satt ihop och dekorerat ett pepparkakshus, det blev jättegulligt, med lite bomull runt och en tomte vid dörren och förstås nonstop karameller på hela taket.

Sedan har jag städat här nere, ja inte allt. Sparar hallen för gubbarna skall ju springa där imorgon med gipsskivor och sånt där.. och förstås badrummet får vänta lite med annars får jag bara göra om det innan julafton. Men har tvättat golv och lagt på röda fina mattor i köket.

Så nu har jag duschat och katterna är på väg att komma och lägga sej lite här hos oss, allt är som vanligt. Men jag var inte populär när jag tog fram dammsugaren idag, vips så var alla katterna som bortblåsta.. haha… att det skall vara så himla farligt med lite väsen…

 Jaja, nu skall jag titta på tv en stund och gå och lägga mej tidigt tror jag, för jag har sovit jättedåligt i 2 nätter nu, stressar väl upp mej som vanligt för allt som skall göras och allt som borde göras… Jaja..

Trevlig fredag kväll önskar jag er alla.

snogubbe.gif